Matematik Eğitimi (YL) (TEZLİ) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 3
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi ALES EA
Program İçeriği

Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı çatısı altında açılan Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programına ilk olarak 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde yüksek lisans öğrencisi alınmaya başlanmıştır. 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde 12, 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde 13, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde ise 11 öğrenci tezli yüksek lisans programına kabul edilmiş olup güz veya bahar dönemlerinde halen öğrenci kabulüne devam edilmektedir.



I. Yarıyılda Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Tez Hazırlık Çalışması, Uzmanlık Alan Dersi gibi zorunlu derslerin yanında en az üç tane seçmeli dersin alınması gerekir. II. Yarıyılda ise Tez Hazırlık Çalışması, Uzmanlık Alan Dersi ve Seminer gibi zorunlu derslerin yanında en az üç tane seçmeli dersin alınması gerekir. İkinci yarıyılın sonuna kadar tez konusunun Anabilim Dalı Kurul kararı ile tez konusunun Enstitüye önerilmesi gerekir. III. ve IV. yarıyıllarda Tez Çalışması ve Uzmanlık Alan Dersi alınır, bu normal süre içinde tezin tamamlanması beklenir. Tezli Yüksek Lisans Programının normal süresi 4 yarıyıl olup azami süre 6 yarıyıldır.


Program Başkanı
Prof. Dr. Murat PEKER
Tarihçe
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından 5 Aralık 2018 tarihinde Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı çatısı altında Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programının açılmasına karar verilmiştir. İlk olarak 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde yüksek lisans öğrencisi alınmaya başlanmıştır. 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde 12 öğrenci, 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde 13 öğrenci, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılı güz döneminde ise 11 öğrenci tezli yüksek lisans programına kabul edilmiş olup güz veya bahar dönemlerinde halen öğrenci kabulüne devam edilmektedir.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans diploması verilir.
Kabul Koşulları
Lisans (Lisans) Derecesi diploması, (2) Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Sınavında (ALES) en az 55 puan veya YÖK tarafından tanınan GRE, GMAT vb. . Adaylar, programlara ALES puanları ve lisans derece not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre erişim sağlarlar.
Üst Kademeye Geçiş
Tezli Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES ve YDS gibi ÖSYM tarafından yapılan sınavlardan yeterli puan almaları ve/veya yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları, doktora programlarına kabul için gerekli koşulları yerine getirmeleri şartıyla doktora yapabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programının normal tamamlama süresi her yarıyıl kayıt yaptırılıp yaptırılmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl ders ve en az iki yarıyıl tez çalışması olmak üzere dört yarıyıldır. Azami süre altı yarıyıl olup, mezuniyete hak kazanabilmek için öğrencinin zorunlu ya da seçmeli en az yedi ders ve 21 kredi ile uzmanlık alan dersi, seminer, tez hazırlık çalışması ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS’yi tamamlaması, Senatonun belirlediği yazım kurallarına uygun bir biçimde hazırladığı tezini jüri önünde sözlü olarak savunması, tez savunma sınavında başarılı olması ve tezinin Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanması gerekir.
Mezun İstihdam Olanakları
Matematik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programına kayıtlı öğrenciler üniversitelerde Araştırma Görevlisi kadrolarına başvurabilirler. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenciler ise üniversitelerde öğretim görevlisi kadrolarına başvurabilirler. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında Öğretmenlik Meslek Kanunu kapsamında gerekli şartları sağlamaları durumunda uzman öğretmenliğe başvurabilirler. Ayrıca Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında doktora programlarına başvuruda bulunabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin yarıyıl içi çalışma ve sınavının belirli yüzdesi ve yarıyıl sonu sınavının belirli yüzdesi toplamı derse ilişkin başarı notunu belirler. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınav notlarının ders başarı puanının hesaplanmasında esas alınacak katkı oranları, dersi veren öğretim üyesi tarafından Enstitüye ilgili yarıyıl başlarında yazılı olarak bildirilir. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalı derslere % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl sonu sınavlarına giremezler.
Öğrencinin bir dersten başarı notu, dersi veren öğretim üyesi tarafından belirlenir ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

HARF NOTU KATSAYI YÜZDELİK DEĞER
AA 4.00 90 – 100
BA 3.50 85 – 89
BB 3.00 75 – 84
CB 2.50 70 – 74
CC 2.00 65 – 69
DC 1.50 50 – 64
FF ve DZ 0.00 49 ve altı

Diğer harf notları aşağıdaki gibidir:

YT (yeterli): Not ortalamalarına katılmayan ders, seminer, uzmanlık alan dersi, proje, tez çalışmaları ve benzeri çalışmalarda başarılı olduğunu gösterir.
YZ (yetersiz): Not ortalamalarına katılmayan ders, seminer, uzmanlık alan dersi, proje, tez çalışmaları gibi çalışmalarda başarısız olduğunu gösterir.
DZ (devamsız): Kredili derslerde devam koşulunu sağlamayan öğrencilere verilir ve başarı ortalamasına katılır.

Daha detaylı bilgi için 09.01.2022 tarih ve 31714 sayılı Resmi Gazetede yer alan Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde yer alan kabul ve kayıt ile ilgili hususlara bakılabilir. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/01/20220109-1.htm



https://obs.aku.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=422005