Reklamcılık - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 25
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

programcılık önlisans proğramı ile yeniliklere açık, teknolojiyi aktif kullanabilen alanında donanılmlı, mesleki sorumluluklara sahip reklamcılar yetiştirmek ve reklamcılık alanında ihtiyac duyulan eğitimli personel ihtiyacına cevap vermek amaçlanmaktadır.



 



 


Bölüm Başkanı
Öğr. Grv. Mehmet akif ağtaş
Tarihçe
Reklamcılık Bölümü, şuhut meslek yüksek okulunda 2019 tarihinden beri ögrenci kabul etmektedir.Günümüzün ileri endüstri toplumlarında iletişim ve reklam tasarımının giderek artan önemine uygun olarak, sağlam temelli bir akademik donanım ve entelektüel bilgi birikimi yanında, sektörün gereksinimlerine yanıt verecek kalifiye eleman yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. Reklamcılık Bölümü, nitelikli akademisyen kadrosu, öğrencinin ilgi, yetenek ve yönelimlerine yanıt vermeye elverişli ders programıyla 2 yıllık lisans eğitimi vermektedir.
Kazanılan Derece
Reklamcılık Bölümü mezunları reklam, halkla ilişkiler, pazarlama, insan kaynakları ve siyasal iletişim uygulamaları gibi pek çok alanda ve sektörde istihdam edilebilmektedir. Programı başarıyla tamamlayan mezunlara “Reklamcılık Ön Lisans” diploması verilir.
Kabul Koşulları
(1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen, ülke çapında merkezi bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim sağlarlar.
Üst Kademeye Geçiş
Öğrenciler, bu programı başarı ile tamamlayarak mezun olmaları halinde isterlerse ÖSYM tarafından yapılacak olan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek aşağıdaki lisans programlarında lisans öğrenimlerine devam edebilirler;

Halkla İlişkiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
İletişim
İletişim Bilimleri
Reklam Tasarımı ve İletişimi
Reklamcılık
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Mezuniyet Koşulları
Her yarıyıl/yıl sonunda, öğrencilerin başarı durumu yarıyıl/yılağırlıklı not ortalaması (YANO) ve genelağırlıklı not ortalaması
(GANO) ile belirlenir. Bu amaçla, kaydolunan ve not ortalamalarına katılan her dersin ECTS kredi değeri ile o dersten alınan notun katsayısıçarpılarak bulunan değerlerin toplamının, bu derslerin toplam ECTS kredi değerine bölünmesi ile bir not ortalaması bulunur. Bu işlem bir yarıyıl/yıl içinde alınan dersler için yapılırsa YANO, o zamana kadar alınmış bütün dersler için yapılırsa GANO elde ediliir.
Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programdan mezun olabilmesi için o programda öngörülen
mezuniyeti için gerekli olan dersleri almış ve başarmış olması, uygulamaları, staj ve
benzeri çalışmaları başarı ile tamamlaması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en
az 2.00 olması gerekir
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlarımız ayrıca işletmelerin pazarlama ve tanıtım birimlerinde, reklam ajanslarında; medya planlama ve reklam şirketlerinde, gazetelerde, televizyonlarda, matbaalarda;

Metin yazarı
Yapımcı
Müşteri Temsilcisi
Araştırmacı
Stratejik Planlamacı
Danışman
İletişim Uzmanı
Reklam Uzmanı
Olarak çalışma imkanına sahip olacaklardı
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.Eğitimin ders aşamasındakii değerlendirmede bir yarıyıl içi sınav notu ve bir de yarıyıl sonu sınav notu dikkate alınır. Yarıyıl içi sınav notu kapsamında bir adet yarıyıl içi sınavı yapılarak değerlendirmeye tabi tutulur.Başarı notu hesaplanmasında uygulanan puanlama yüzdeleri yarıyıl içi notunun %40'ı ve yarıyıl sonu sınavının %60'ı şeklindedir.



https://obs.aku.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=421793