İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Eğitim Fakültesi bünyesinde 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenci alınmaya başlanmıştır. 2012-2017 aralığında 65+2 kontenjan, 2018 yılında 60+2 kontenjan ile öğrenci kabul edilmiştir. Kalabalık dersliklerde yapılan eğitim ve öğretimin niteliği göz önünde bulundurularak düşük kontenjan talebinde bulunulmuş ve 2019 yılından bu yana da 50+2 kontenjan ile öğrenci kabulüne devam edilmektedir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında, ortaokul kademesinde (5.-8. sınıf) görev yapacak matematik öğretmeni yetiştirilmektedir. Matematik eğitimi alanında yaşanan son gelişmeler dikkate alınarak hazırlanan dersler ile alan bilgisi, eğitim bilgisi, alan eğitimi bilgisi ve teknolojinin sınıf ortamında kullanılmasına yönelik öğretmen adaylarının donanımlı bir şekilde eğitim almaları ve genel kültür dersleri ile de entelektüel alanda gelişimlerinin desteklenmesi sağlanmaktadır.
Misyonumuz; yurtiçi ve yurt dışındaki ortaokullarda görev yapabilecek, meslektaşlarıyla ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek, nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmektir.
Vizyonumuz; ulusal ve uluslararası öğrencilerce tercih edilen, yurt içi ve yurt dışı bilimsel gelişmeler öğrencileri tarafından aktif olarak takip edilen, mezun olunmasından gurur duyulan bir program haline gelmektir.
ANABİLİM DALININ ÖZGÖREVLERİ:
ADÖ1: Yurtiçi ve yurt dışındaki ortaokullarda görev yapabilecek, meslektaşlarıyla ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek, nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmek.
ADÖ2: Matematik eğitimi alanında akademik faaliyetlerde bulunabilecek bilim uzmanı ve akademisyen adaylarını yetiştirmek.
ADÖ3: Sosyal, kültürel ve bilimsel olarak kendini geliştiren, akıl yürütme, problem çözme ve ilişkilendirme becerisine sahip, toplum ve çevre sorunlarına duyarlı, nitelikli insan kaynağı yetiştirmek.
PROGRAMIN EĞİTİM AMAÇLARI:
PEA1: Ortaokul matematik derslerinin öğretimi için güncel öğretim yaklaşımlarını bilen ve uygulayabilen, teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilen, öğretim sürecinde farklı disiplinler ile ilişki kurabilen matematik öğretmenleri yetiştirmek.
PEA2: Matematik eğitimine yönelik bilimsel araştırmaları ve ilgili alan yazında güncel yaklaşımları takip eden, alana özgü problemlerin çözümüne yönelik araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilen, lisansüstü eğitim yapmaya hazır, araştırmacı mezunlar yetiştirmek.
PEA3: Bilgi birikimini sürekli olarak artıran, sosyal sorumluluk bilincine sahip, ülkenin geleceğine yön verecek nesiller yetiştirdiğinin farkında olan, milli ve manevi duygular konusunda hassas, iletişim becerisi yüksek mezunlar yetiştirmek.