İlköğretim Matematik Öğretmenliği - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı 50
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi SAY
Program İçeriği

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Eğitim Fakültesi bünyesinde 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenci alınmaya başlanmıştır. 2012-2017 aralığında 65+2 kontenjan, 2018 yılında 60+2 kontenjan ile öğrenci kabul edilmiştir. Kalabalık dersliklerde yapılan eğitim ve öğretimin niteliği göz önünde bulundurularak düşük kontenjan talebinde bulunulmuş ve 2019 yılından bu yana da 50+2 kontenjan ile öğrenci kabulüne devam edilmektedir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında, ortaokul kademesinde (5.-8. sınıf) görev yapacak matematik öğretmeni yetiştirilmektedir. Matematik eğitimi alanında yaşanan son gelişmeler dikkate alınarak hazırlanan dersler ile alan bilgisi, eğitim bilgisi, alan eğitimi bilgisi ve teknolojinin sınıf ortamında kullanılmasına yönelik öğretmen adaylarının donanımlı bir şekilde eğitim almaları ve genel kültür dersleri ile de entelektüel alanda gelişimlerinin desteklenmesi sağlanmaktadır.



Misyonumuz; yurtiçi ve yurt dışındaki ortaokullarda görev yapabilecek, meslektaşlarıyla ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek, nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmektir.



Vizyonumuz; ulusal ve uluslararası öğrencilerce tercih edilen, yurt içi ve yurt dışı bilimsel gelişmeler öğrencileri tarafından aktif olarak takip edilen, mezun olunmasından gurur duyulan bir program haline gelmektir.



ANABİLİM DALININ ÖZGÖREVLERİ:



ADÖ1: Yurtiçi ve yurt dışındaki ortaokullarda görev yapabilecek, meslektaşlarıyla ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilecek, nitelikli matematik öğretmenleri yetiştirmek.



ADÖ2: Matematik eğitimi alanında akademik faaliyetlerde bulunabilecek bilim uzmanı ve akademisyen adaylarını yetiştirmek.



ADÖ3: Sosyal, kültürel ve bilimsel olarak kendini geliştiren, akıl yürütme, problem çözme ve ilişkilendirme becerisine sahip, toplum ve çevre sorunlarına duyarlı, nitelikli insan kaynağı yetiştirmek.



PROGRAMIN EĞİTİM AMAÇLARI:



PEA1:  Ortaokul matematik derslerinin öğretimi için güncel öğretim yaklaşımlarını bilen ve uygulayabilen, teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilen, öğretim sürecinde farklı disiplinler ile ilişki kurabilen matematik öğretmenleri yetiştirmek.



PEA2: Matematik eğitimine yönelik bilimsel araştırmaları ve ilgili alan yazında güncel yaklaşımları takip eden, alana özgü problemlerin çözümüne yönelik araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilen, lisansüstü eğitim yapmaya hazır, araştırmacı mezunlar yetiştirmek.



PEA3: Bilgi birikimini sürekli olarak artıran, sosyal sorumluluk bilincine sahip, ülkenin geleceğine yön verecek nesiller yetiştirdiğinin farkında olan, milli ve manevi duygular konusunda hassas, iletişim becerisi yüksek mezunlar yetiştirmek.


Anabilim Dalı Başkanı
Prof. Dr. Murat PEKER
Tarihçe
Matematik Eğitimi Anabilim Dalı 2001 yılında Eğitim Fakültesi bünyesinde İlköğretim Bölümü altında açılmıştır. 2016 yılında Yükseköğretim Kurulu tarafından Eğitim Fakültelerindeki bölümlerin yeniden yapılandırılması sürecinde Eğitim Fakültesi bünyesinde Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü kurularak Matematik Eğitimi Anabilim Dalı bu bölüm altına alınmıştır.

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Eğitim Fakültesi bünyesinde 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenci alınmaya başlanmıştır. 2012-2017 aralığında 65+2 kontenjan, 2018 yılında 60+2 kontenjan ile öğrenci kabul edilmiştir. Kalabalık dersliklerde yapılan eğitim ve öğretimin niteliği göz önünde bulundurularak düşük kontenjan talebinde bulunulmuş ve 2019 yılından bu yana da 50+2 kontenjan ile öğrenci kabulüne devam edilmektedir.
Kazanılan Derece
Programda mevcut olan derslerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip öğrencilere İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans diploması verilir.
Kabul Koşulları
(1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen, ülke çapında merkezi bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim sağlarlar.
Üst Kademeye Geçiş
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, ikinci aşama derecesine veya doğrudan entegre üçüncü aşama (doktora) programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programında lisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en az 240 AKTS'yi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2.00 olması gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci; özel ve devlet ortaokullarında Matematik Öğretmeni olarak istihdam edilebilir, Matematik Eğitimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora programlarına başvuruda bulunabilir.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, sunum, proje, seminer, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin yarıyıl içi çalışma ve sınavının belirli yüzdesi ve yarıyıl sonu sınavının belirli yüzdesi toplamı derse ilişkin başarı notunu belirler. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Öğrencilerin teorik derslere % 70, uygulamalı derslere % 80’den az olmamak şartı ile devamları zorunludur. Bu şartlardan herhangi birini sağlamayan öğrenciler yarıyıl/yıl sonu
sınavlarına giremezler.
Her bir ders için öğrenciye dersin öğretim elemanı tarafından aşağıdaki notlardan biri verilir. Harf notları ve yüzlük sistemdeki aralığı aşağıdaki gibidir:

HARF NOTU DEĞERLENDİRME KATSAYI YÜZDELİK DEĞER
AA Mükemmel 4.0 90 – 100
BA Pekiyi 3.5 85 – 89
BB İyi 3.0 75 – 84
CB Orta 2.5 70 – 74
CC Geçer 2.0 60 – 69
DC Şartlı Geçer 1.5 50 – 59
DD Başarısız 1.0 40 – 49
FD Başarısız 0.5 30 – 39
FF Başarısız 0.0 29 ve altı

Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 2.25 ve üzerinde olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları yarıyıl/yıl derslerinden başarılı sayılır ve bu durum DC+ ile gösterilir.

Daha detaylı bilgi için 27.08.2011 tarih ve 28038 sayılı Resmi Gazetede yer alan Afyon Kocatepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin “Sınavlar ve Değerlendirme Esasları, Öğrenim Süresi” kısmına bakılabilir. https://ogrenci.aku.edu.tr/egitim-ogretim-sinav-yonetmenligi/



https://obs.aku.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=420648