Pazarlama - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 4
Kontenjanı 30
Staj Durumu Var
ÖSYM Tipi TYT
Program İçeriği

Pazarlama


VİZYON

Afyon Myo'nun vizyonu doğrultusunda ülkemizde ihtiyaç duyulan nitelikli eleman ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunarak, gelişen teknolojiye uyumlu ve uygulama yönelimli bir şekilde yüksek kalitede verilen eğitimle çağımızın gerektirdiği bilgi, ekipman ve donanımla yenilikçi, ulusal değerlere saygılı ve ahlaki unsurlara azami dikkat eden, pazarlama alanındaki sorunlara çözüm üretebilen, kendini yaşam boyu öğrenme anlayışıyla sürekli geliştiren öğrencileri yetiştiren nitelikli bir önlisans programı olmaktır. 

MİSYON

Pazarlama alanında mesleki yeterliliği olan, mesleki bilgi ve becerilerini meslek ahlakı anlayışıyla toplumun ve endüstrinin gereksinimleri ile ilerlemesi doğrultusunda kullanabilen, gelişen teknolojileri takip ederek kendini yaşam boyu mesleki bağlamda geliştirmenin önemini kavramış nitelikli öğrencileri yetiştirmek, sanayi ve hizmet sektörleri ile ilişkileri çeşitli projelerle güçlendirerek bölge kalkınmasına katkıda bulunmaktır.

GENEL BİLGİ

Pazarlama Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, ilgili meslek lisesi mezunları arasından sınavsız olarak ve bunun yanında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce (ÖSYM) yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)'nin Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanı ile seçilmektedir. Son iki yıla göre program kontenjanı 30 öğrencidir. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve geçmek zorundadır. Aynı zamanda öğrencilerin mezun olabilmeleri için 2.00 ortalamayı ve 120 AKTS'yi sağlamaları gerekmektedir. Bunun yanında öğrencilerin mezun olabilmesi için, 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması da zorunludur.

AMAÇ

Pazarlama programının amacı; teorik bilgilerle birlikte uygulamaya yönelik eğitim faaliyetleriyle pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip olan, etkili iletişim becerileriyle birlikte bilgisayar programlarını etkin şekilde kullanabilen, pazarlama yönetimi, marka yönetimi, satış yönetimi, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi pazarlama alanlarında temel bilgilere sahip olan öğrencileri yetiştirerek, iş yaşamında özellikle hizmet ve perakende sektörünün ihtiyaç duyduğu ara insan gücünün oluşumuna katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin pazarlama amaçlarıyla çevre ilişkilerini kavrayabilmelerini sağlamayı, yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmalarını ve pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda gerekli olan araçları ve bilişim teknolojilerini ekin olarak kullanabilmeleri, karşılaştığı problemlere çözüm üretebilen, bireysel çalışma becerisiyle birlikte takım üyesi olarak da görevler üstlenebilecek şekilde yetiştirmek amaçlanmaktadır. Bütün bunlarla birlikte tarihi, toplumsal  ve mesleki değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilicine sahip ve ahlaklı, yaşam boyu öğrenme anlayışı ile sürekli kendini yenileyen bireyler olarak öğrencilerimizi yetiştirmektir.


No

Program Eğitim Amaçları

PEA1

Pazarlama mesleğinin temel becerilerine sahip olan, etkili iletişim becerileriyle birlikte bilgisayar programlarını etkin şekilde kullanabilen mezunlarımız, özellikle perakende ve diğer sektörlerin pazarlama alanındaki ara eleman ihtiyacını karşılarlar.

PEA2

Mezunlarımız, pazarlama iletişimi, marka yönetimi, satış yönetimi, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi faaliyet alanlarında hem etkin bir lider hem de uyumlu takım üyesi olarak görevler üstlenebilirler.

PEA3

Tarihi, toplumsal  ve mesleki değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilicine sahip ve ahlaklı, yaşam boyu öğrenme anlayışı ile sürekli kendini yenileyen bireyler olarak mezunlarımız, kamu ve özel sektörde başarı gösterecek biçimde çalışabilirler.

BÖLÜM ÖĞRETİM ELEMANLARI

Dr.Öğr. Üyesi Tülin ÇAKIR-Bölüm Başkanı

Öğr.Grv. Türker GÖKSEL

Öğr.Grv. Cem TÜRE

TARİHÇE

Afyon Meslek Yüksekokulunun en eski programlarından biri olan Pazarlama Programı, 1994 yılında kurulmuş ve öğrenci almaya başlamıştır. Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü kapsamında yer alan Pazarlama Programı, 31 Mart-25 Mayıs 2008 tarihlerinde Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı LDV-PLM Projesi olarak Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası ile ortak geliştirdiği "Almanya'daki Perakende Mağazacılık Uygulamalarının İncelenmesi ve Afyonkarahisar'da Uygulanabilirlik Eğitim Programı" projesi ile Afyonkarahisar’da faaliyette bulunan perakende işletmelerde görev alan yetkili gençler ile Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyon Meslek Yüksekokulu Pazarlama programından mezun olanlara yer verilerek katkı sağlanmıştır. 2010-2011 yıllarında YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın işbirliği ve Avrupa Yeterlilik Çerçevesi ile Türk Yükseköğretim Yeterlilikler çerçevesine uygun olarak hazırlanan İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP) dayalı olarak bölümümüzün adı "Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü" olarak değişmiş ve Pazarlama programı müfredatımız buna göre hazırlanarak uygulanmıştır. 2020 öğretim yılında seçimlik ders havuzunda yeni güncelleştirmeler yapılmıştır.

SUNULAN OLANAKLAR

Yüksekokulumuzdaki ve kampüsümüzdeki altyapı, Pazarlama programının ihtiyacını en iyi şekilde karşılamaktadır. Afyon Meslek Yüksekokulu, Afyon-Eskişehir karayolu üzerindeki Ahmet Necdet SEZER Kampüsü karşısında yer almaktadır. Kampüs alanında, Afyon Meslek Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Afyon Kocatepe Üniversitesi yarı olimpik yüzme havuzu ile yüksekokulumuza ait atölyeler, bilgisayar laboratuvarları, kafeterya ve yemekhane bulunmaktadır. Öğrenciler, uygulamaya yönelik tüm aktiviteleri burada rahatlıkla gerçekleştirebilmektedir. Yüksekokulumuzun Erasmus ve Mevlana programından yararlanma hakkı olduğu için programımızdaki öğrencilerimiz gerekli koşulları sağlamak koşulu ile ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programlarından yararlanabilmektedir. Bunun yanında yine gerekli koşulları sağlamaları bazında öğrencilerimiz "Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu Meslek Yüksekokulu Öğrenim Bursu" gibi burslardan da faydalanabilmektedirler. Ayrıca gönüllülük çalışmaları bağlamında Avrupa Dayanışma programından da yararlanarak herhangi bir AB ülkesinde veya kendi ülkesinde 2 haftadan 12 aya kadar gönüllülük programlarına katılabilirler.

İSTİHDAM OLANAKLARI

Pazarlama çağımızın en önemli disiplinlerinden biridir ve sürekli olarak kendini yenileyen bir hal almıştır. Bu bağlamda ara insan kaynaklarının önemi özellikle her sektörde kendisini hissettirmektedir. Mezunlarımız; şirketlerin, pazarlama, satın alma, halkla ilişkiler, reklam, marka yönetimi gibi bölümlerde ara insan gücü olarak çalışma imkânı bulabilmektedir.

Öğrencilerimize eğitim süreçleri içinde yerel, ulusal ve uluslararası nitelikte faaliyetlerde bulunan kurumların üst düzey yetkililerince iş yaşamıyla ilgili bilgilendirme toplantılarına katılım imkanı sunulmaktadır. Mezuniyetleri sonrasında ise istihdam edilen mezunlarımızın çalışma alanlarına yönelik tespit ve yönlendirmelerinden faydalanılmakta ve okuyan öğrencilerimizle mezunlarımızı bir araya getiren programlara yer verilmektedir.


Bölüm Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi TÜLİN ÇAKIR
Tarihçe
Afyon Meslek Yüksekokulunun en eski programlarından biri olan Pazarlama Programı, 1994 yılında kurulmuş ve öğrenci almaya başlamıştır. Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü kapsamında yer alan Pazarlama Programı, 31 Mart-25 Mayıs 2008 tarihlerinde Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı LDV-PLM Projesi olarak Afyonkarahisar Ticaret ve Sanayi Odası ile ortak geliştirdiği "Almanya'daki Perakende Mağazacılık Uygulamalarının İncelenmesi ve Afyonkarahisar'da Uygulanabilirlik Eğitim Programı" projesi ile Afyonkarahisar’da faaliyette bulunan perakende işletmelerde görev alan yetkili gençler ile Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyon Meslek Yüksekokulu Pazarlama programından mezun olanlara yer verilerek katkı sağlanmıştır. 2010-2011 yıllarında YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın işbirliği ve Avrupa Yeterlilik Çerçevesi ile Türk Yükseköğretim Yeterlilikler çerçevesine uygun olarak hazırlanan İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP) dayalı olarak bölümümüzün adı "Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü" olarak değişmiş ve Pazarlama programı müfredatımız buna göre hazırlanarak uygulanmıştır. 2020 öğretim yılında seçimlik ders havuzunda yeni güncelleştirmeler yapılmıştır.
Kazanılan Derece
Önlisans diploması verilir.
Kabul Koşulları
(1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen, ülke çapında merkezi bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim sağlarlar.
Üst Kademeye Geçiş
İki yıl süreli bu programı bitiren öğrenciler, Öğrenci Seçme Merkezi tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında yeterli puanı alarak İşletme, İktisat, Endüstriyel İlişkiler, vb. bölümlere devam edebilirler veya Uzaktan Eğitim Sistemi içinde Pazarlama ile ilgili alanlarda lisans tamamlama programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Bölümümüzden önlisans derecesini elde etmek için öğrencilerin, aldıkları tüm zorunlu ve seçmeli derslerde başarılı olarak en
az 120 AKTS'yi tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamalarının en az 2,0 olması gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Pazarlama çağımızın en önemli disiplinlerinden biridir ve sürekli olarak kendini yenileyen bir hal almıştır. Bu bağlamda ara insan kaynaklarının önemi özellikle her sektörde kendisini hissettirmektedir. Mezunlarımız; şirketlerin, pazarlama, satın alma, halkla ilişkiler, reklam, marka yönetimi gibi bölümlerde ara insan gücü olarak çalışma imkânı bulabilmektedir.
Öğrencilerimize eğitim süreçleri içinde yerel, ulusal ve uluslararası nitelikte faaliyetlerde bulunan kurumların üst düzey yetkililerince iş yaşamıyla ilgili bilgilendirme toplantılarına katılım imkanı sunulmaktadır. Mezuniyetleri sonrasında ise istihdam edilen mezunlarımızın çalışma alanlarına yönelik tespit ve yönlendirmelerinden faydalanılmakta ve okuyan öğrencilerimizle mezunlarımızı bir araya getiren programlara yer verilmektedir.
Ölçme ve Değerlendirme
AA Mükemmel 4.0 90-100
BA Pekiyi 3.5 85-89
BB İyi 3.0 75-84
CB Orta 2.5 70-74
CC Geçer 2.0 60-69
DC Şartlı Geçer 1.5 50-59
DD Başarısız 1.0 40-49
FD Başarısız 0.5 30-39
FF Başarısız 0.0 29 ve altı
YT Yeterli, ancak ortalamaya katılmaz.
YZ Yetersiz
DV Devam ediyor.
DZ Devamsız.
MU Daha önce bitirilen önlisans programından içerik olarak uygun bulunan dersler için verilir.



https://obs.aku.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=1225&lang=tr