Pazarlama
VİZYON
Afyon Myo'nun vizyonu doğrultusunda ülkemizde ihtiyaç
duyulan nitelikli eleman ihtiyacının karşılanmasına katkıda bulunarak, gelişen
teknolojiye uyumlu ve uygulama yönelimli bir şekilde yüksek kalitede verilen
eğitimle çağımızın gerektirdiği bilgi, ekipman ve donanımla yenilikçi, ulusal
değerlere saygılı ve ahlaki unsurlara azami dikkat eden, pazarlama alanındaki
sorunlara çözüm üretebilen, kendini yaşam boyu öğrenme anlayışıyla sürekli
geliştiren öğrencileri yetiştiren nitelikli bir önlisans programı
olmaktır.
MİSYON
Pazarlama alanında mesleki yeterliliği olan, mesleki
bilgi ve becerilerini meslek ahlakı anlayışıyla toplumun ve endüstrinin
gereksinimleri ile ilerlemesi doğrultusunda kullanabilen, gelişen teknolojileri
takip ederek kendini yaşam boyu mesleki bağlamda geliştirmenin önemini kavramış
nitelikli öğrencileri yetiştirmek, sanayi ve hizmet sektörleri ile ilişkileri
çeşitli projelerle güçlendirerek bölge kalkınmasına katkıda bulunmaktır.
GENEL BİLGİ
Pazarlama Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık
bir eğitim sunmaktadır. Öğrenciler, ilgili meslek lisesi mezunları arasından
sınavsız olarak ve bunun yanında Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce
(ÖSYM) yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)'nin Temel Yeterlilik
Testi (TYT) puanı ile seçilmektedir. Son iki yıla göre program
kontenjanı 30 öğrencidir. Öğrenciler, zorunlu olan her dersi almak ve
geçmek zorundadır. Aynı zamanda öğrencilerin mezun olabilmeleri için 2.00
ortalamayı ve 120 AKTS'yi sağlamaları gerekmektedir. Bunun yanında
öğrencilerin mezun olabilmesi için, 30 iş gününü kapsayan bir stajı tamamlaması
da zorunludur.
AMAÇ
Pazarlama programının amacı; teorik bilgilerle
birlikte uygulamaya yönelik eğitim faaliyetleriyle pazarlama mesleğinin temel
becerilerine sahip olan, etkili iletişim becerileriyle birlikte bilgisayar
programlarını etkin şekilde kullanabilen, pazarlama yönetimi, marka yönetimi,
satış yönetimi, halkla ilişkiler ve reklamcılık gibi pazarlama alanlarında
temel bilgilere sahip olan öğrencileri yetiştirerek, iş yaşamında özellikle
hizmet ve perakende sektörünün ihtiyaç duyduğu ara insan gücünün oluşumuna
katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin pazarlama amaçlarıyla
çevre ilişkilerini kavrayabilmelerini sağlamayı, yeterli düzeyde yabancı dil
bilgisine sahip olmalarını ve pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda gerekli
olan araçları ve bilişim teknolojilerini ekin olarak kullanabilmeleri,
karşılaştığı problemlere çözüm üretebilen, bireysel çalışma becerisiyle
birlikte takım üyesi olarak da görevler üstlenebilecek şekilde yetiştirmek
amaçlanmaktadır. Bütün bunlarla birlikte tarihi, toplumsal ve mesleki
değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilicine sahip ve ahlaklı, yaşam boyu
öğrenme anlayışı ile sürekli kendini yenileyen bireyler olarak öğrencilerimizi
yetiştirmektir.
No
|
Program
Eğitim Amaçları
|
PEA1
|
Pazarlama mesleğinin
temel becerilerine sahip olan, etkili iletişim becerileriyle birlikte
bilgisayar programlarını etkin şekilde kullanabilen mezunlarımız, özellikle
perakende ve diğer sektörlerin pazarlama alanındaki ara eleman ihtiyacını
karşılarlar.
|
PEA2
|
Mezunlarımız,
pazarlama iletişimi, marka yönetimi, satış yönetimi, halkla ilişkiler ve
reklamcılık gibi faaliyet alanlarında hem etkin bir lider hem de uyumlu takım üyesi olarak görevler
üstlenebilirler.
|
PEA3
|
Tarihi,
toplumsal ve mesleki değerlere saygılı, sosyal sorumluluk bilicine
sahip ve ahlaklı, yaşam boyu öğrenme anlayışı ile sürekli kendini yenileyen
bireyler olarak mezunlarımız, kamu ve özel sektörde başarı gösterecek biçimde
çalışabilirler.
|
BÖLÜM ÖĞRETİM
ELEMANLARI
Dr.Öğr.
Üyesi Tülin ÇAKIR-Bölüm Başkanı
Öğr.Grv.
Türker GÖKSEL
Öğr.Grv. Cem
TÜRE
TARİHÇE
Afyon Meslek Yüksekokulunun en eski programlarından
biri olan Pazarlama Programı, 1994 yılında kurulmuş ve öğrenci almaya
başlamıştır. Pazarlama ve Dış Ticaret Bölümü kapsamında yer alan Pazarlama
Programı, 31 Mart-25 Mayıs 2008 tarihlerinde Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik
Programları Merkezi Başkanlığı LDV-PLM Projesi olarak Afyonkarahisar Ticaret ve
Sanayi Odası ile ortak geliştirdiği "Almanya'daki Perakende Mağazacılık
Uygulamalarının İncelenmesi ve Afyonkarahisar'da Uygulanabilirlik Eğitim
Programı" projesi ile Afyonkarahisar’da faaliyette bulunan perakende
işletmelerde görev alan yetkili gençler ile Afyon Kocatepe Üniversitesi Afyon
Meslek Yüksekokulu Pazarlama programından mezun olanlara yer verilerek katkı
sağlanmıştır. 2010-2011 yıllarında YÖK ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın işbirliği
ve Avrupa Yeterlilik Çerçevesi ile Türk Yükseköğretim Yeterlilikler çerçevesine
uygun olarak hazırlanan İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla
Geliştirilmesi Projesi (İKMEP) dayalı olarak bölümümüzün adı "Pazarlama ve
Reklamcılık Bölümü" olarak değişmiş ve Pazarlama programı müfredatımız
buna göre hazırlanarak uygulanmıştır. 2020 öğretim yılında seçimlik ders havuzunda
yeni güncelleştirmeler yapılmıştır.
SUNULAN OLANAKLAR
Yüksekokulumuzdaki ve kampüsümüzdeki altyapı,
Pazarlama programının ihtiyacını en iyi şekilde karşılamaktadır.
Afyon Meslek Yüksekokulu, Afyon-Eskişehir karayolu üzerindeki Ahmet Necdet
SEZER Kampüsü karşısında yer almaktadır. Kampüs alanında, Afyon Meslek
Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Afyon Kocatepe Üniversitesi
yarı olimpik yüzme havuzu ile yüksekokulumuza ait atölyeler, bilgisayar
laboratuvarları, kafeterya ve yemekhane bulunmaktadır. Öğrenciler,
uygulamaya yönelik tüm aktiviteleri burada rahatlıkla gerçekleştirebilmektedir.
Yüksekokulumuzun Erasmus ve Mevlana programından yararlanma hakkı
olduğu için programımızdaki öğrencilerimiz gerekli koşulları sağlamak koşulu
ile ulusal ve uluslararası öğrenci değişim programlarından
yararlanabilmektedir. Bunun yanında yine gerekli koşulları sağlamaları
bazında öğrencilerimiz "Türkiye Fulbright Eğitim Komisyonu Meslek
Yüksekokulu Öğrenim Bursu" gibi burslardan da faydalanabilmektedirler. Ayrıca
gönüllülük çalışmaları bağlamında Avrupa Dayanışma programından da
yararlanarak herhangi bir
AB ülkesinde veya kendi ülkesinde 2 haftadan 12 aya kadar gönüllülük
programlarına katılabilirler.
İSTİHDAM OLANAKLARI
Pazarlama çağımızın en önemli disiplinlerinden biridir
ve sürekli olarak kendini yenileyen bir hal almıştır. Bu bağlamda ara insan
kaynaklarının önemi özellikle her sektörde kendisini hissettirmektedir.
Mezunlarımız; şirketlerin, pazarlama, satın alma, halkla ilişkiler, reklam,
marka yönetimi gibi bölümlerde ara insan gücü olarak çalışma imkânı
bulabilmektedir.
Öğrencilerimize eğitim süreçleri içinde yerel,
ulusal ve uluslararası nitelikte faaliyetlerde bulunan kurumların üst düzey
yetkililerince iş yaşamıyla ilgili bilgilendirme toplantılarına katılım imkanı
sunulmaktadır. Mezuniyetleri sonrasında ise istihdam edilen mezunlarımızın
çalışma alanlarına yönelik tespit ve yönlendirmelerinden faydalanılmakta ve
okuyan öğrencilerimizle mezunlarımızı bir araya getiren programlara
yer verilmektedir.